חדשות במביט

בלוטות׳ - הבחירה הנכונה לאודיו אלחוטי

מאת: במביט

לעתים קרובות אנחנו נתקלים בשאלה למה דווקא בלוטות׳ (Bluetooth) נבחר כפתרון הטכנולוגי המוביל לאודיו אלחוטי ברוב מוצרי האודיו האלחוטי המודרניים ולא Play-Fi, AirPlay, DLNA או טכנולוגיה אחרת מבוססת Wi-Fi. ננסה לענות כאן על השאלות האלה ולהסביר מדוע.
ראשית, חשוב להבהיר שאנו לא טוענים שבלוטות׳ טוב יותר משיטות אחרות, אבל בטוח שהוא מתחרה בהן טוב בכל המובנים, ואולי הכי חשוב, הוא פשוט עובד עם הכל.

למה בלוטות׳?

במאמר זה נסביר מדוע רוב החברות בוחרות בבלוטות׳ כטכנולוגיה המובילה לפתרונות לאודיו אלחוטי. כמו כן נדון בצעדים שננקטים כדי להבטיח שהסאונד של כל רכיב אודיו אלחוטי של המוצרים שאנו מציעים, שעושה שימוש בבלוטות׳, הוא הטוב ביותר שניתן להשיג, ביחס לכל טכנולוגיה מתחרה שקיימת בשוק.

עובד עם הכל

במהלך השנים נבחנו טכנולוגיות שונות להעברת אודיו אלחוטית, אבל בלוטות׳ היא היחידה שפשוט עובדת עם כל מכשיר, סמארטפונים, טאבלטים או מחשבים. בלוטות׳ עובד עם כל שירות הזרמת מוזיקה וכל יישום שכולל אודיו במכשירים האלה. הטכנולוגיה קיימת בכל כך הרבה מוצרים של כל כך הרבה חברות יותר ממה שניתן לספור.
רק בלוטות׳ אודיו יכול להחשב תקן אמיתי של התעשיה. טכנולוגיות אודיו אלחוטי אחרות הן בדרך כלל קנייניות ולעתים קרובות אינן תואמות למחשבים מסוימים או מכשירים ניידים, ורבות מהן גם עובדות עם שירותי הזרמת מוזיקה מסוימים שעובדים רק עם מוצרים של מס׳ מצומצם של מותגים. הטכנולוגיה היחידה מלבד בלוטות׳ שיש לה תאימות משמעותית מרובת פלטפורמות היא DLNA, אבל DNLA אינה נפוצה בהזרמת אודיו ובד״כ עושים בה שימוש משתמשי קצה בשיטת עשה זאת בעצמך.

חשוב לציין שלכל מערכת אודיו, כולל רמקולים מוגברים, מגברי סטריאו ורסיברים, יש כניסות אודיו אנלוגיות שדרכן ניתן להתחבר לכל טכנולוגיה של אודיו אלחוטי, כולל Sonos, AirPlay, או Play-Fi דרך כל מכשיר שיש לו יציאות אודיו אנלוגיות, כמו גם עם כל טכנולוגית אודיו אלחוטי עתידית. כמובן שלרמקולים או מערכות בעלי יכולות אלחוטיות כמו HD6, B1, ו B2 של Audioengine יש כבר מקלטי בלוטות׳ מובנה לנוחות מקסימלית.

התקנה קלה, הפעלה פשוטה

התחברות לבלוטות׳ היא פעולה פשוטה ומהירה: כל מה שצריך זה לצמד את המקור שלך (טלפון, טאבלט או מחשב) עם הרמקול בלוטות׳ או המקלט (זה לוקח פחות מ 10 שניות). ברגע שההתאמה נוצרה, חיבור הבלוטות׳ יישאר פעיל ותתאפשר שליטה מידית על האודיו מכל שירות או יישום להזרמת והשמעת מוזיקה.

רוב מכשירי האודיו האלחוטיים מבוססי ה Wi-Fi זקוקים לתהליך הגדרות כדי להתחיל לפעול, וברוב המקרים גם דורשים להוריד יישום מיוחד לסמארטפון או לטאבלט, ואז להגדיר כל מכשיר בנפרד כדי שיוכלו לעבוד עם הרשת המקומית הקיימת או ברשת עצמאית. כמו כן, ברוב המקרים, המכשיר ששולט בנגינה צריך לאתחל את הקשר שלו עם רכיבי אודיו אחרים ברשת במידה ולא נעשה בהם. תהליך שלוקח כמה שניות עד שהתקשורת ״תתעורר״ ואז אפשר יהיה להתחיל לפעול.


בלוטות׳ פשוט עובד, בעוד מערכות אודיו מבוססות Wi-Fi לעתים קרובות מהוות מכשול למשתמש בדרכו 
להנות ממוזיקה.

לעיתים קרובות אודיופילים מעקמים את האף כשמדברים איתם על אודיו אלחוטי עם בלוטות׳ ונזרקת הטענה שאיכות האודיו אינה גבוהה מספיק. ניתן להבין את הטענה שלהם מאחר ורוב היצרנים מיישמים בלוטות׳ במוצרי האודיו שלהם וזה נשמע בסדר, במקרה הטוב. אבל אם מקדישים תשומת לב לנושא, ניתן להשיג עם בלוטות׳ איכות אודיו גבוהה ביותר כזו שתספק אפילו אודיופילים. זאת ע”י שימוש בממירים איכותיים מדיגיטל לאנלוג (DAC) שתומכים בקבצי אודיו ברזולוציות של עד 24bit/192kHz וטווח קליטה רחב מאוד של עד 30 מטר בצורה יציבה, ללא ניתוקים והפרעות.

רדיו אינטרנטי ופודקאסטים

כמעט כל  תחנת רדיו מאפשרת היום לשמוע את כל התכנים שלה, בין אם אלו הם תוכניות מוקלטות או שידור חי, באיכות גבוהה דרך הרשת. במקום לשמוע רדיו דרך טיונר FM, ניתן לשמוע רדיו דרך יישומים בסמארטפון ולשלוט דרכו על התכנים בצורה פשוטה ואיכותית.
 

בנוסף לתחנות הרדיו הקלאסיות, קיימות היום אלפי תחנות רדיו אינטרנטי בכל העולם שמאפשרות לשמוע את התכנים שלהן, בין אם זה מוזיקה בסגנונות שונים, תכניות אירוח או אקטואליה (שידור חי או מוקלט) רק דרך יישומים דיגיטליים. כמו כן, קיים היצע עצום של פודקאסטים (תוכניות רדיו אינטרנטיות בנושאים מגוונים ומעניינים מאוד) הניתנים להורדה אל הסמארטפון או המחשב ולהקשיב להם בכל זמן שנוח.


אספנו מספר דוגמאות לפודקאסטים מעולים ותחנות רדיו אינטרנטיות מהארץ והעולם שאנחנו אישית
מאוד אוהבים:

 

עושים הסטוריה של רן לוי - תוכנית על במדע, טכנולוגיה והיסטוריה. בכל פרק מובא נושא מתוך מגוון רחב של תחומים: מפיסיקה ואסטרונומיה, דרך פסיכולוגיה, רפואה ומדע בדיוני.

פה ושם בארץ ישראל של יפתח מזור - פודקאסט בנושא מדע, היסטוריה ותרבות עברית.

Hardcore History של דן קרלין - לשמוע הסטוריה בצורה מרתקת ומעמיקה כמו שאף פעם לא שמעתם.

 Hello Internet - דיבורים בין שני חברים שיש להם המון מה לומר על כל דבר בעולם בערך..

רדיו הקצה - תחנת רדיו אינטרנטית עצמאית של אוהבי מוזיקה למען אוהבי מוזיקה.

 

 

הישארו בעניינים

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אתכם במוצרים חדשים ומלהיבים, מדריכים וכתבות מתחום האודיו ומבצעים שלא כדאי לכם לפספס.

הוסף תגובה